سرخط خبرها

زیبا و برنده مثل آویژه|جنگ نفت برای دومی

  • کد خبر: ۵۷۵۹۵
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
زیبا و برنده مثل آویژه|جنگ نفت برای دومی
تیم بسکتبال نفت آبادان در دومین بازی امروز مقابل آویژه صنعت پارسا مشهد تن به شکست داد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، در ادامه رقابت های لیگ برتر بسکتبال تیم آویژه صنعت پارسا توانست در یک دیدار زیبا با نتیجه 68 بر 67 تیم مدعی نفت آبادان را شکست دهد.آویژه صنعت این بار دقایق پایانی را به خوبی مدیریت کرد و با وجود اختلاف امتیازی در اواسط کوارتر چهارم به سود حریف، بعد از جبران امتیازات، امتیاز برتری را از آن خود کرد.

 

کوارتر اول

چک اول را صالح فروتن محکم می‌زند. پرتاب ۳ امتیازی او آغازگر بازی است. داورپناه سبد اول نفت را می‌گیرد و ۳ امتیازی مظفری آبادانی‌ها را پیش می‌اندازد.. خود فروتن کار را به تساوی می‌کشد. از اینجا به بعد حملات پیاپی آویژه آغاز می‌شود. ۴ امتیاز حاصل دو هجوم ماراویچ است و ۳ امتیازی بعدی فروتن، سامری را به صرافت گرفتن وقت استراحت می‌اندازد. بعد از ورود دو تیم بازی عوض می‌شود. دانک صدیقی، دو امتیازی حسن‌زاده، سبد بعدی نفت با مظفری و خود حسن‌زاده، بازی را در ۱۲ مساوی می‌کند. اوپن شات ماراویچ ۳ امتیازی است. مظفری جواب می. دهد و در حمله بعد نفت پیش می‌افتد کوارتر اول را ۱۸ بر ۱۲ به سود خود تمام می‌کند.

کوارتر دوم
حسن‌زاده سبد اول را می‌گیرد تا ۱۵ امتیازی شود. آنطرف هم ماراویچ جبران می‌کند. ۳ امتیازی صدیقی به سبد حریف می‌نشیند و ماراویچ این‌طرف لی‌آپ می‌زند. مظفری اختلاف را بیشتر می‌کند، ولی ۳ امتیازی ایمان زندی، تب و تاب نیمکت نفت را خاموش می‌کند. زندی دو پرتاب آزاد موفق هم چاشنی بازی خوبش می‌کند. جواد مرادی رانینگ منجی را اعلام می‌کند تا زندی با ۳ بعدی‌اش بازی را در ۲۹ به تساوی بکشد. تایم اوت سامری و در بازگشت دو پرتاب آزاد موفق حسن‌زاده، برتری را پس می‌گیرد. ماراویچ کار خودش را می‌کند و با فول گل روی او، مشهدی‌ها پیش می‌افتند! ۳۲ بر ۳۱. داورپناه به موقع به کمک تیمش می‌آید. برخورد ماراویچ با منجی، سالار را صاحب دو پرتاب موفق می‌کند. زندی پشت خط پرتاب آزاد خود را ۱۰ امتیازی می‌کند تا اختلاف به حداقل برسد. اشکان خلیل‌نژاد دو‌پرتاب آزادش را خراب می‌کند. عجیب اینکه منجی هم دو پرتابش را از دست می‌دهد؟! تا ماراویچ مشهد را پیش بیاندازد. منجی جبران می‌کند و با دانکش

کوارتر سوم
حسن‌زاده بالاتر از پونیاویچ و ماراویچ ریباند حمله می‌زند. دو سبد بعدی را هم خودش می‌گیرد تا سرجان ایوانوویچ وقت استراحت بخواهد. در بازگشت دو تیم هرچند ابتدا صدیقی اوپن شات ۳ امتیازی می‌زند، اما زندی جواب این توپ را می‌دهد و پونیاویچ هم ۴ امتیاز دیگر می‌گیرد تا دوباره اختلاف به حداقل برسد. ماراویچ بین فریاد‌های سامری سر داور آویژه را پیش می‌اندازد! حسن‌زاده بازهم پیش می‌آید، به دفاع آویژه می‌زند و حمله‌اش با فول گل ۳ امتیازی می‌شود. زندی با کوله‌باری از تجربه، ۳ بعدی‌اش را می‌زند داورپناه جواب می‌دهد. اعنراض سرجان با چهره برافروخته به مرادی. ماراویچ بازی را مساوی می‌کند، اما حسن‌زاده در شب رویایی‌اش برتری را پس می‌گیرد. ماراویچ از پشت خط پرتاب آزاد کار را این بار هم به تساوی می‌کشد. حسن‌زاده، اما بازهم برتری با دوپرتاب آزاد به نفت می‌دهد و سبد آخر این وقت هم متعلق به سالار منجی اسن. نفت ۵۸ بر ۵۴ پیش می‌افتد.

کوارتر چهارم
خود منجی نفت را به ۶۰ می‌رساند تا ایوانوویچ تایم‌اوت بگیرد. در بازگشت توپ ربایی و امتیاز‌گیری رسول مظفری کار آویژه را سخت می‌کند. زیر سبد نفت بلوایی می‌شود! سیدی توپ را از حسن‌زاده می‌قاپد تا ماراویچ دانکش کند. اوپن‌شات مظفری اختلاف را به ۹ می‌رساند. سرجان بازهم وقت استراحت می‌گیرد. در بازگشت وضع آویژه بهتر می‌شود. آن‌ها به ۶۰ می‌رسند و پونیاویچ سبد بعد را هم می‌گیرد. دو پرتاب آزاد فروتن آویژه را به یک قدمی نفت می‌رساند و پونیاویچ در حمله بعد میان بهت همگان آویژه را پیش می‌اندازد. سامری بی درنگ وقت استراحت می‌خواهد. در بازگشت اشکان خلیل نژاد دو امتیاز طلایی می‌گیرد، اما نیکولا ماراویچ پشت خط پرتاب آزاد ۶۸ بر ۶۷ آویژه را پیش می‌اندازد. سامری بازهم وقت استراحت می‌خواهد در بازگشت دو تیم سالار منجی در ۳ ثانیه به پایان دو پرتاب آزاد به دست می‌آورد. نفس همه در سینه حبس شده... سالار تمرکز می‌کند و پرتاب اولش را هدر می‌دهد! سرجان نفسی به راحتی می‌کشد و جلیلی را روی نیمکت می‌نشاند. همه بار بازی روی دوش سالار است. چندباز توپ را به زمین می‌زند. انگار همه بازی، تک تک دقایق بازی، سامری، ایوانوویچ، ماراویچ، داورپناه، زندی، فروتن، حسن‌زاده، مظفری، مبین و ... همه و همه منتظر سالارند. حلقه را نگاه می‌کند و توپ از دستش رها می‌شود و به سیلندر می‌خورد! ماراویچ توپ را می‌قاپد! دایره‌ای آبی احاطه‌اش می‌کنند و ثانیه‌ای بعد... تمام می‌شود! آویژه صنعت به بردی ارزشمند می‌رسد و نفت فردا برای مقام دوم جنگ سختی با اکسون دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->